Przegląd tygodniowy k-dram 23.05-29.05
Szykuje nam się kolejny powrót do świata k-dram po prawie czterech latach przerwy. Mowa o So Ji Subie, który dostał propozycję zagrania głównej roli w nowej dramie MBC „Doctor Lawyer”. Ma to być historia genialnego chirurga, który stał się prawnikiem specjalizującym się w zaniedbaniach medycznych po tym, jak stracił wszystko po ustawionej operacji oraz o prokuratorze w Wydziale Wykroczeń Medycznych, który stracił swoją jedyną rodzinę wskutek operacji. Razem wymierzają oni karę tym, którzy wierzą, że ludzkie życie może być mierzone na podstawie czyjejś pozycji i fortuny. Za scenariusz odpowiadać będzie Jang Hong Chul („Class of Lies”), a samą premierę dramy zapowiedziano na 2022 rok.
Edit: Nie wiem, czy to będzie kolejna dobra drama So Ji Suba, ale na pewno czekam na jego powrót. Wprawdzie nie jestem fanką MBC, ale scenarzysta jest całkiem dobry, a ostatnio to właśnie za dramę z tej stacji („My Secret Terius”) aktor dostał Daesanga.
Więcej na temat pod linkami:
http://mstoo.asiae.co.kr/article.php?aid=72547651111
Choo Ja Hyun oraz Lee Yo Won potwierdziły, że wystąpią w dramie JTBC „Green Mothers Club”. Ma to być historia opowiadająca o przyjaźni pięciu matek, z których każda ma jakiś kompleks, którego nie może przezwyciężyć. Na razie brak informacji, kto napisze scenariusz i zajmie się reżyserią, ale według artykułów drama zostanie wyemitowana w przyszłym roku.
Więcej na temat pod linkami:
http://www.newstomato.com/ReadNews.aspx?no=1046286#_enliple
https://www.hankyung.com/society/article/202105241582Y
http://m.slist.kr/news/articleView.html?idxno=254184
https://www.hankyung.com/entertainment/article/202105260190Y
Kim Do Wan dostał propozycję udziału w dramie JTBC „I Haven’t Done My Best Yet”. Ma ona opowiadać o życiu przeciętnego czterdziestolatka, który nagle rzuca pracę i postanawia zostać autorem komiksów. Wcześniej potwierdzono, że główną rolę w produkcji zagra Park Hae Joon, jej reżyserią zajmie się Im Tae Woo („Sketch”), a scenariusz napisze Park Hee Kwan („Third Charm”). Póki co brak informacji na temat daty emisji samej dramy.
Więcej na ten temat pod linkami:
https://news.mt.co.kr/mtview.php?no=2021052516108237198
Ong Seong Wu, Park Ho San oraz Seo Young Hee potwierdzili, że wystąpią w nowej produkcji KakaoTV „How About a Cup of Coffee?”. Ma to być, oparta na manhwie o tym samym tytule, drama odkrywająca przed widzem tajemnice świata kawy. Fabuła ma opierać się na życiu osób w pewien sposób związanych z tym tematem. Zdjęcia do projektu mają ruszyć w czerwcu bieżącego roku, a samą premierę tej 12-odcinkowej dramy zapowiedziano na drugą połowę bieżącego roku.
Więcej na ten temat pod linkami:
https://m.newsen.com/news_view.php?uid=202105251338582110#_enliple
https://mydramalist.com/article/park-ho-san-will-join-ong-seong-wu-in-how-about-a-cup-of-coffee
https://m.breaknews.com/809772
Hwang In Yeop dostał propozycję wystąpienia w nowej produkcji SBS „Why Oh Soo Jae?”. Ma to być melodramat, który opowie historię romansu między profesorem a studentem prawa. Wcześniej swój udział w projekcie potwierdziła Seo Hyun Jin. Za scenariusz odpowiadać będzie Kim Ji Eun („Lie of Lies”), za reżyserię Park Soo Jin („While You Were Sleeping” oraz „Hymn of Death”), a sama drama planowo ma polecieć w drugiej połowie 2021 roku.
Edit: Wcześniej propozycję głównej roli otrzymał Kim Young Dae, jednak prawdopodobnie z powodu innych zobowiązań odrzucił rolę w dramie.
Więcej na temat pod linkami:
https://m.mk.co.kr/star/broadcast/view/2021/05/499038/
https://m.star.mt.co.kr/view.html?no=2021052415483263970&ref=#_enliple
Lee Kyu Hyung potwierdził udział w czwartej odsłonie serii OCN „Voice”, która zadebiutowała na ekranach w 2017 roku. Po raz kolejny będziemy mogli obejrzeć ekipę „złotego czasu”, która w tym sezonie ma stawić czoła okrutnemu mordercy o niesamowicie wyczulonym słuchu. Wcześniej już swój udział w produkcji potwierdzili Song Seung Heon oraz Lee Ha Na. Drama poleci w połowie czerwca, po „Dark Hole” również na OCN i TVN.
Edit: Z poniższego artykułu wynika, że Lee Kyu Hyung wcieli się w tym sezonie dramy w główny czarny charakter.
Więcej na temat pod linkami:
https://mydramalist.com/article/lee-kyu-hyung-is-the-new-addition-to-the-cast-of-voice-4
https://www.kdramapal.com/lee-kyu-hyung-cast-mysterious-role-tvns-voice-4/
Ahn So Hee dostała propozycję udziału w nowej dramie JTBC „39”. Ma to być 12-odcinkowa historia o życiu codziennym i miłosnym trójki przyjaciółek, które zbliżają się do 40-stki. Wcześniej propozycję wystąpienia w produkcji otrzymała Son Ye Jin oraz Jeon Mi Do, jednak póki co żadna z nich nie potwierdziła swojego udziału w projekcie. Scenariusz do dramy napisze Yoo Young Ah („Encounter”), a jej reżyserią zajmie się Kim Sang Ho („Run On”).
Więcej na temat pod linkami:
http://www.joynews24.com/view/1369909
Kim Young Dae dołączył do obsady dramy KBS „School 2021”. Będzie to już ósma odsłona tej serii, opowiadająca o uczniach liceum, którzy zamiast myśleć o studiach, chcą dążyć do realizacji własnych marzeń. Udział w produkcji potwierdził już Kim Yo Han, który wcześniej obsadzony był w głównej roli w „School 2020”. Jednak przez całą aferę związaną z wyborami głównej bohaterki, KBS zdecydowało się wtedy anulować produkcję i z całkiem nowym scenariuszem wyprodukować „School 2021”. Propozycję udziału w projekcie otrzymała również Jo Yi Hyun, ale póki co brak informacji o tym, czy wystąpi w produkcji. Za reżyserię dramy odpowiadać będzie Kim Min Tae („Witch’s Court”), a jej premierę zaplanowano na drugą połowę 2021 roku (prawdopodobnie okolice października).
Więcej na temat pod linkami:
https://m.news1.kr/articles/?4316662&109#_enliple
http://mstoo.asiae.co.kr/article.php?aid=72534327223
Song Joong Ki dostał propozycję zagrania w nowej dramie „Chaebol Family’s Youngest Son”. Ma to być, oparta na webtoonie o tym samym tytule, historia człowieka, który został zabity po tym, jak rodzina bogaczy, której był lojalny przez ponad dziesięć lat, wrobiła go w defraudację. Odradza się on jako najmłodszy syn bogatej rodziny i planuje na nich zemstę. Za scenariusz odpowiadać będzie Kim Tae Hee („Sungkyunkwan Scandal”, „A Beautiful Mind”), reżyserią zajmie się Jeong Dae Yun („She Was Pretty”, „King2Hearts”, „W”), a sama produkcja poleci prawdopodobnie na JTBC w 2022 roku.
Więcej na temat pod linkami:
http://m.slist.kr/news/articleView.html?idxno=254532
https://www.soompi.com/article/1471577wpp/song-joong-ki-in-talks-to-star-in-upcoming-revenge-drama
I kolejne zestawienie oglądalności w Korei.
A teraz kilka informacji dodatkowych:
- Drama „Us That Year” z Choi Woo Shikiem i Kim Da Mi prawdopodobnie poleci na SBS w drugiej połowie bieżącego roku lub na początku roku 2022. Zdjęcia do produkcji mają rozpocząć się na przełomie lipca i sierpnia.
- Pamiętacie, że miała kiedyś powstać taka drama „Four Sons” / „Lion” z Pak Hae Jinem? Była to produkcja z wieloma problemami, bo doszło i do zmiany reżysera i części obsady, a ostatecznie nawet główny aktor (ze względu na przeciągające się zdjęcia) nie chciał już w niej występować. Nie do końca wiem, jak udało im się zakończyć całą serię, ale pojawiły się informacje, że prawdopodobnie zostanie ona wyemitowana na platformie KT Seezn. Czy to dobra decyzja? Nie wiem. Poczekamy i przekonamy się. Więcej można przeczytać pod tym linkiem: https://mnews.joins.com/article/24069024?cloc=rss-news-total_list#home
Penthouse 3 – drama będzie dostępna na forum BAKA
Devil Judge – drama będzie dostępna na forum BAKA
Monthly Magazine Home
At a Distance, Spring is Green
https://www.youtube.com/watch?v=N_bJrs0S-OY
To zacznijmy dzisiaj nietypowo od końca. Czyli od pochwał za najświeższe informacje dla bloga k-newsowego. Wracam właśnie z Baki i tam się jeszcze nikt nie zająknął, a tu już, proszę – wiemy, gdzie obejrzymy diabolicznego Sędziego!
Fajnie też będzie, jak Mama Ryżowego Ciasteczka poleci na Netfliksie i to z polskim lektorem – nie trzeba będzie czytać napisów tylko skupić się na wizualnych atrakcjach dramy 🙂
Wreszcie fajny trailer Miesięcznika Domowego – ale dopiero w drugiej minucie :).
I jeszcze jeden trailer godny uwagi ale tylko ze względów społecznych – wiecie jakie k-dramy NA PEWNO trafiają na Netfliksa? Takie, w których występują czarnoskórzy aktorzy 🙂 „So not worth it” to już trzecia z tego, za przeproszeniem, gatunku…
Jak te nieszczęsne „Four sons” leci na jakiejś tam platformie, to nie ma się czego dobrego spodziewać. Pewnie przemontowali to, co mieli nagrane i opchnęli jedynemu, który chciał to wziąć…
Swoją drogą – jak to jest z oglądalnością na tych wszystkich internetowych kanałach z dramkami? Podają gdzieś popularność, odsłony, takiego np. „so i married antifan?”
Joong Ki znowu się będzie mścił! No fajnie, niech tylko dostanie też taką samą fajną partnerkę jak w Wincentym!
Można powtórzyć w miarę rozwoju obsady, że romans z uczniem na pewno, dojrzały komiksiarz pewnie też a Prawie Czterdziestki – na dwoje babka wróżyła. Nie mam dobrego zdania o dramach z Son Ye Jin… To samo można powiedzieć o Pełnych Czterdziestkach Matkach dodając przy tym, że Lee Yo Won ponownie zgarnia tytuł ślicznotki tygodnia, bo konkurencji właściwie nie miała.
„Ustawiona operacja”… Matko jedyna! Jak to było u Barei? Pewnie przegrał zawody, bo dali mu na stół operacyjny takiego tłuściocha, że zanim się przedarł przez tkankę tłuszczową to tamci drudzy, co wygrali, już zszywali… 🙂
Part. 1
Ja z So Ji Subem , że tak się wyrażę od lat za pan brat. Nie jest to wybitny aktor ale ma charyzmę. Gdy on gra to jakoś tak cieplej na sercu, na ogół jego postaci mi żal, wzbudzają współczucie zwłaszcza, że So Ji Sub gra niezwykle pozytywnych bohaterów. I to sie chyba już nigdy nie zmieni. No i barwę głosu So Ji Subek ma specyficzną.
Tak przy okazji widziałem jakies jego zdjęcie z ogromnym tatuażem od ramienia po lokieć. Oczywicie nigdy nie można mieć pewności jeśli chodzi o internet czy to czasami nie fotomontaż. Ale jeśli to ciekawi mnie jak oni te tatuaże w dramach maskują, choćby w scenach prysznicowych.
U Gongowej, też dostrzegłem co prawda mały tatuaż ale potem długo nie mogłem zasnąć i wciąż o tym rozmyślam, dlaczego..
W dramie o Doktorku bohater musiał studiować chyba dwa kierunki, skoro z Doktora stanie sie nagle prawnikiem. Doktorek wspólnie z Prokuratorem będą karać bezkarnych przestępców. Ciekawe czy to będzie para mężczyzna -mężczyzna, czy kobieta-mężczyzna.
Mnie cały czas zastanawia czemu partnerką So Ji Suba w ostatniej dramie „My Secret Terius” była niejaka Jung In-Sun. Uważam to za najwiekszą sensacje ostanich lat w świecie dram.
Nic nie umiejszając Jung In-Sun to wygląda tak, jakby ona w ostatniej chwili wskoczyła na miejsce gwiazdy, która niespodziewanie zrezygnowała Bóg jeden wie z jakich powodów.
Zdaje sie przyszłe dramowe Mamusie Choo Ja Hyun oraz Lee Yo Won uśmiechają sie do nas ładnie .W dramie „Green Mothers Club” chyba juz nie będzie im do śmiechu. Nie wiem jak ciężar gatunkowy będzie mieć ta drama ale można spodziewać sie tam niegodnych czynów ze strony mężczyzn. Bo nie sądze by Mamusie opowiadały sobie romantyczne historie.
Prześladuje mnie od lat smutna myśl ,że tak fajna aktorka jak Lee Yo Won nie dostarcza nam od czasu Empie of Gold z 2013 r regularnie pozycji na tak wysokim poziomie, produkcji, przede wszystkim które kusiłyby polskie tłumaczki.
Wielka strata dla mnie i szlachetnego Kinoshity. No ale na ogół bywa tak, że na to czego się pragnie czeka sie wiele lat .
Jak już wspominałem niedawno nie znam skali talentu Kim Do Wana, natomiast wiem na pewno,że własnie na dniach gra on z niejaką Hyeri w dramie o Gumiho. I ona z pewnością go w tej chwili rozśmiesza na planie zdjęciowym. A patrząc na notowania w procentach oglądalności i reżyser i cała ekipa muszą być nielicho zaskoczeni i zadowoleni.
Wracając do dramy o autorze komiksów to wciąż nie mam przekonania co do pierwszoplanowych ról Park Hae Joona, lecz jeśli taki Lee Sung-min może i to w filmie uzyskać po wielu latach status gwiazdy, to czemu nie młodszy Park Hae Joon. Nie wiem czy to kontrowersyjne
The World of the Married wyniosło Park Hae Joona w góre ale niech korzysta póki jest na niego zapotrzebowanie . Na pewno ma możliwości i rezerwy jeszcze. Podobnie było z Cho Jin-Woongiem po dramie Signal, wywindowała go do elity. Niestety znikł mi z pola widzenia, być może dlatego, że okrył sie hańbą w polskim fadomie po dramie Entourage.
Wciąż widzę bardzo enigmatyczne wieści ze strony Kakao TV. Strzegą tajemnic kawy jak niepodległości. Natomiast co innego zwróciło moją uwagę. Spoglądam tak na Park Ho San, który ma siwe włosy, i teraz nie wiem czy on naprawdę osiwiał czy przefarbował sobie te włosy na biało z różnych powodów. Na innych zdjęciach nie jest siwy i wygląda dwadzieścia lat młodziej. I to jest dla mnie dopiero prawdziwa tajemnica .
Dodam , aktor kompletnie mi nie znany wszak zadebiutował dopiero w 2014 roku.
W dramce „Why Oh Soo Jae?” różnica między uczniem a Panią Profesor będzie wynosić 16 lat. Pytanie kto tu kogo będzie podrywał . Czy Yeop nauczycielkę czy może nauczycielka Yeopa.
I jak daleko zajdzie ta ich zażyła znajomość . Czy namietność nie sprawi,że będą mniej czujni i ktoś ich nie przyłapie , bo jednak o chwile intymności w szkole bardzo trudno.
Patrzcie jaki ważniak sie zrobil z Kim Young-Dae po Penthousie.
Nawet sama Seo Hyun Jin nie jest mu w smak. A może po prostu po ludzku wystraszył sie rzadko wykorzystywanego tematu zakazanej miłości w szkole w dramach.
Part.2
W przypadku niekończącej sie kontynuacji Voice to nie wiem co powiedzieć. Voice z Hyukiem było dla mnie od początku do końca na najwyższym poziomie zamkniętą historią..
W moim przypadku jakiekolwiek kontynuacje są niedopuszczalne. Jak juz pisałem wcześniej Lee Kyu Hyung jest mi aktorem mało znanym ale wygląda na takiego , który nadaje sie by grać raczej złe charaktery.
Przepraszam bardzo co do dramy ” 39 ” to chyba jakieś nieporozumienie , owszem Son Ye Jin i Jeon Mi Do są z tego samego pokolenia, ale co na miłość boską robi w tym towarzystwie Ahn So Hee, która jest o bagatela 10 lat młodsza od koleżanek.
Skoro żadna z trzech Pań nie potwierdziła swojego udziału w tej produkcji, to chyba coś tu nie gra, bo ja rozumiem, jedna , ale wszystkie. Być może scenarzystka nie stanęła na wysokości zadania. Ale to sie jeszcze okaże.
Co do „School 2021” to mam takie samo zdanie jak z Voice, obejrzałem jedną historię ” School 2015 ” i mój apetyt został całkowicie zaspokojony.
Patrząc na obsade to chyba już dawno minęły czasy kiedy w tej serii grały przyszłe gwiazdy.
Song Joong Ki ma coś z Leonardo Di Caprio. Mężczyzna o twarzy dziecka. Skala talentu również podobna. Szykuje się klasyczny melodramat. Najbardziej intrygujące jest w opisie słowo, że głowny bohater odradza sie po śmierci. Ciekawe w jaki sposób skoro został uśmiercony.
W tym tygodniu jeśli chodzi o Dame tygodnia, wybór był raczej prosty. W szranki stanęły Lee Yo Won , której dobrze z oczu patrzy i naturalnie lekko rozczochrana Seo Hyun Jin.
Lee Yo Won wygrywa bo z uśmiechem jej do twarzy.
„Fajnie też będzie, jak Mama Ryżowego Ciasteczka poleci na Netfliksie i to z polskim lektorem – nie trzeba będzie czytać napisów tylko skupić się na wizualnych atrakcjach dramy 🙂”
– Mam nadzieję zacny Kinoshito, że Ryżowe Ciasteczko gdy dorośnie nie będzie musiało wstydzić się za Mamę,że wystepowała wiadomo gdzie…:W kazdym bądż razie na trailerarach Nevertheless widać ,że aż szkło paruje gdy główna para jest „razem „. Główny to jak nic , pies na baby. Natomiast niepoki mnie u niego hologram na karku.
„I jeszcze jeden trailer godny uwagi ale tylko ze względów społecznych – wiecie jakie k-dramy NA PEWNO trafiają na Netfliksa? Takie, w których występują czarnoskórzy aktorzy 🙂 „So not worth it” to już trzecia z tego, za przeproszeniem, gatunku…”
– Ale, ze co Waszmości ma na myśli,że w koreańskich dramach murzyni występują? Gdzie , jak, kiedy :)?
W Itewon Class wiem,ze czarny grał , obojętnie czy czarny czy biały nie pasują mi oni do azjatyckich produkcji, tak jak azjaci do kina białych, dla mnie to ma sie tak jak pięść do nosa. Psuje mi to immersje.
No właśnie wcześniej Murzyni nie występowali w koreańskich dramach! Aż przyszedł Netfliks… I proszę, Itaewon, ta zapowiadana drama i jeszcze jedna, co się tam kręci po Netfliksie, o jakichś dzieciakach wracających z Hameryki czy cuś…
Biorąc pod uwagę faszystowską polityczną poprawność Netfliksa, będzie tak jak w USA – w każdej dramie jedną z głównych ról ma grać przedstawiciel mniejszości etnicznej lub seksualnej. No a skoro póki co telewidzowie w Korei gejów nie bardzo chcą oglądać, to trzeba wziąć tę mniejszość etniczną… tylko, że takowej w Korei akurat nie ma, więc trzeba ją zaimportować 🙂
„To samo można powiedzieć o Pełnych Czterdziestkach Matkach dodając przy tym, że Lee Yo Won ponownie zgarnia tytuł ślicznotki tygodnia, bo konkurencji właściwie nie miała.”
-Również spodziewałem się, że Waszmości postawi Lee Yo Won na pudle, ją i Son Ye Jin w nocnej koszuli.
„Nie mam dobrego zdania o dramach z Son Ye Jin…”
– Szok,że Waszmości wypowiedział to chyba jako pierwszy na głos. Kolejna kontrowersyjna opinia szlachetnego Kinoshity, niezmiernie ciekawa, rzeczywiście coś w tym jest. Son Ye Jin w filmie i Son Ye Jin w dramie to zupełnie inna para kaloszy. Chociaż jakby takim kontrargumentem do Waszmości opinii może być ostatnia drama z nią , która osiągnęła zdaje sie sukces,
Wasza Lordowska Mość – gdybyśmy się kierowali popularnością, a nie własnymi gustami, to zamiast oglądać „Dark hole”, namawialibyśmy szanowne Tłumaczki tej dramy na wzięcie się za „Revolutionary sisters” 🙂
” Wasza Lordowska Mość – gdybyśmy się kierowali popularnością, a nie własnymi gustami, to zamiast oglądać „Dark hole”, namawialibyśmy szanowne Tłumaczki tej dramy na wzięcie się za „Revolutionary sisters” 🙂”
– O zgrozo Dark Hole spada na łep na szyje , to nieprawdopodobne…