Aktualności

O mamach słów kilka – czyli motyw matki w azjatyckich dramach

Witam Was po dłuższej przerwie. Maj był dla naszego zespołu bardzo pracowity, ale już śpieszymy do Was z nowym wpisem.

Kilka dni temu obchodziliśmy Dzień Matki. Z tego też powodu chciałam Wam przybliżyć kilka dram, w których temat mam został poruszony. Przytoczone przykłady pokazują, jak bardzo matki różnią się od siebie i jak różnie okazują swoim dzieciom wsparcie, miłość i zainteresowanie.


Hi Bye, Mama!

Drama ta opowiada o sile matczynej miłości. Bohaterką jest młoda kobieta Cha Yu Ri (Kim Tae Hee). W zaawansowanej ciąży zostaje potrącona przez samochód, jednak lekarzom udaje się uratować tylko życie córeczki, Seo Woo. Duch kobiety pozostaje na ziemi i obserwuje, jak dziewczynka dorasta. Okazuje się, że dziewczynka widzi duchy. Kiedy podstępny duch niemal doprowadza Seo Woo do śmierci, Yu Ri błaga Boga, aby pozwolił jej wrócić na ziemię w fizycznej postaci, żeby mogła chronić swoją córeczkę przed niebezpieczeństwem. Udaje jej się. Po pięciu latach jako duch wraca na ziemię w swoim ciele. Jednak powrót z martwych może zszokować jej bliskich, dlatego też musi chronić swoją córeczkę z ukrycia.

Drama jest wzruszająca, zabawna, z elementami paranormalnymi. Pokazuje, jak silna potrafi być miłość matki.

 


Angry Mom

A co powiecie na mamę, która by poznać problemy swojej córki, zamienia się w uczennicę i dołącza do tej samej klasy co jej pociecha? To właśnie zrobiła Jo Kang Ja (Kim Hee Sun), by dowiedzieć się, kto stoi za pobiciem jej dziecka. Pojawiła się z wielkim przytupem i od razu wywróciła panującą w szkole hierarchię do góry nogami, jednocześnie odkrywając coraz bardziej przerażające fakty, dotyczące osób na wysokim szczeblu, związanych z zarządzaniem edukacją. W dramie matka przedstawiona jest jako wojowniczka, która dla córki zrobi wszystko, twierdząc, że najcenniejszym jej skarbem jest dziecko.

 


Itazura na Kiss (Mischievious Kiss)

Innym typem mamy jest Irie Noriko (Nishimura Tomomi). Jest to wesoła i nieco postrzelona matka głównego bohatera Irie Naokiego. Zawsze pragnęła córki, ale los obdarzył ją dwoma synami. Dlatego, gdy do jej domu wprowadza się Kotoko, jest wniebowzięta. Od razu zaczyna ją traktować jak własną córkę, kupuje jej ubrania, urządza dla niej pokój i za wszelką cenę próbuje zeswatać ją z Naokim. Oczywiście to ostatnie zadanie nie jest łatwe, ale jej starania są przezabawne. Aby dowiedzieć się, czy jej się powiedzie, koniecznie musicie obejrzeć tę dramę.

 


The Penthouse: War in life

Cheon Seo Jin (Kim So Yeon) to typ matki, która dla swojego dziecka zrobi wszystko. Przyjęcie jej córki do szkoły pomimo słabego przesłuchania? Z racji pozycji w tej samej placówce i przekupieniu sędziów, nie ma problemu. Zatuszowanie zbrodni, którą jej córka popełniła? Woli przyznać się sama niż pozwolić, by jej dziecko zostało ukarane. Jednocześnie naciska i wymaga, by jej dziecko było najlepsze, co powoduje nienawiść i problemy psychiczne, których sama kobieta nie dostrzega. Jest to typ matki ingerującej w życie dziecka dla jego dobra, ale niekoniecznie będącej wzorem, który należy podziwiać i powielać.

Dramę znajdziecie z polskim tłumaczeniem tu.

 


Another Miss Oh

W tej dramie można dostrzec dwa typy mam. Z jednej strony mamy Hwang Deok Yi (Kim Mi Kyung) – matkę głównej bohaterki. Z pozoru jest niewzruszona i obrażona na córkę, którą wyrzuciła z domu z powodu odwołanego ślubu. Okazuje się jednak, że jest bardzo troskliwą matką, która nie boi się stawić czoła osobom, które źle mówią o jej córce.

Zupełnym przeciwieństwem Hwang Deok Yi, jest matka głównego bohatera: Heo Ji Ya (Nam Ki Ae). Jest to kobieta, która twierdzi, że wszystko, co robi, robi dla dobra swoich dzieci. Tak naprawdę robi to dla swojej wygody i korzyści. Dodatkowo niemal zawsze jej poczynania kończą się fiaskiem, a za te niepowodzenia musi płacić jej syn.

 


My little happiness

Mama głównej bohaterki (w tej roli Cui Yi) jest bardzo troskliwą, aczkolwiek stanowczą matką. Bardzo sprzeciwia się marzeniu córki, by zostać prawnikiem. Wszystko przez to, że jej mąż, a ojciec Cong Rong, również był prawnikiem i zmarł najprawdopodobniej z przepracowania. Gdy dowiaduje się, że Cong Rong podjęła staż w kancelarii prawnej, jest wściekła i nie akceptuje tego. Jednak kiedy poznaje Wen Shaoqinga i dowiaduje się, że jest on zainteresowany jej córką, zmienia nastawienie i cieszy się ze szczęścia córki.

Dramę tę znajdziecie z polskim tłumaczeniem tutaj.

 


Romance is a bonus book

Kang Dan Yi (Lee Na Young) dla rodziny porzuciła pracę, w której odnosiła sukcesy. Po rozwodzie i jedenastu latach bez pracy ciężko jej znaleźć stałe zajęcie. Jednak aby zarobić na dobre wykształcenie córki, podejmuje wiele prac dorywczych i nie traci przy tym pozytywnego nastawienia. Gdy w końcu udaje jej się znaleźć stałą pracę, może wreszcie odetchnąć z ulgą. A dzięki swojej opiekuńczej naturze i pozytywnej aurze, szybko zdobywa sympatię współpracowników.

 


Autorzy dram pokazują, jak matki różnią się od siebie. Każda z nich jest inna, ale na pewno każda kocha swoje dzieci. Jestem ciekawa Waszych opinii w tym temacie. Napiszcie w komentarzach, czy zgadzacie się z powyższymi typami mam. A może przychodzą Wam do głowy jeszcze inne dramy z motywem matki? Koniecznie podzielcie się tym z nami w komentarzach.

 

Autor

Sysia 🙂